Παρασκευή 11 Μαΐου 2018

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο στην Υποεπιτροπή Νησιωτικής Πολιτικής της Βουλής

Στην Υποεπιτροπή Νησιωτικής Πολιτικής της βουλής συζητήθηκε χθες η εφαρμογή του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» το οποίο πιλοτικά θα εφαρμοστεί αρχικά από τον Ιούλιο σε 40 νησιά και στη συνέχεια σε όλα τα νησιά από 01-01-2019.
Στην τοποθέτηση του ο βουλευτής Δωδεκανήσου Ηλίας Καματερός ζήτησε καθολική εφαρμογή για τους επιβάτες και τα εμπορεύματα. Εξεύρεση πάγιας χρηματοδότησης και να συνδυαστεί με την εφαρμογή μέτρων συνολικής νησιωτικής πολιτικής, ιδιαίτερα με την βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
«Το μέτρο του μεταφορικού ισοδύναμου, θέλουμε να αποτελέσει σημείο καμπής για την άσκηση νησιωτικής πολιτικής με ουσία, περιεχόμενο και προοπτική. Να γίνει το πρόγραμμα που θα συμβάλλει καταλυτικά στην ενδυνάμωση της κοινωνικής και εδαφικής συνοχής στα νησιά μας» τόνισε από την πλευρά του ο βουλευτής Δημήτρης Γάκης.
Όπως είπε στο σταθμό μας ο κ. Γάκης «ποτέ δεν συσχέτισα το θέμα με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Οι μειωμένοι ΦΠΑ ήταν ένα εργαλείο ανάπτυξης. Όμως αν η υλοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου γίνει σωστά, θα επιδράσει σωστά στη ζωή των νησιωτών.
Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, μιλώντας στην Υποεπιτροπή Νησιωτικών και Ορεινών περιοχών της Βουλής για το μεταφορικό ισοδύναμο το χαρακτήρισε «πυροτέχνημα της κυβέρνησης για να αμβλύνει τις εντυπώσεις για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ».
«Η κυβέρνηση σχεδιάζει μια αποσπασματική και εξαιρετικά περιορισμένη εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου. Ουσιαστικά, έχουμε ένα μεταφορικό ισοδύναμο για λίγους, για ένα φιλοδώρημα που δεν αντισταθμίζει την κατάργηση του μοναδικού αναπτυξιακού πλεονεκτήματος που είχαν τα νησιά και είναι οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ. Ο κ. Κόνσολας επισήμανε ότι τα 50 εκ. ευρώ που σχεδιάζει να διαθέσει η κυβέρνηση είναι ένα ποσό που συνιστά φιλοδώρημα.